– Kriser endrer journalistikken

– Når det skjer dramatiske hendelser, etableres det nye journalistiske produkter som blir med i den vanlige redaksjonelle virksomheten senere, sier førsteamanuensis Jens Barland. Hør mer om kriser, medieøkonomi og medieinnovasjon:

Jens Barland er førsteamanuensis, leder av Institutt for kommunikasjon, og prodekan ved Avdeling for kommunikasjon, ledelse og markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Han har 20 års fartstid fra mediebransjen før han tok steget over til akademia. Barland forsker på utvikling av journalistikken i møte med markedskreftene og ny teknologi, og han har utført oppdragsforskning både for Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund og Norsk Journalistlag.

Du finner alle episodene av podcasten Krumsvik & Co. både på PodBean, Apple Podcasts og Spotify. Her er de fem siste:

1 Comments on “– Kriser endrer journalistikken”

  1. Pingback: Kriser gir ny journalistikk - Kunnskapsmagasinet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *