Arne Nygaard om grønn markedsføringsledelse

– Jeg tror alle ser alvoret i den situasjonen vi er i, men det hjelper ikke å skape større dystopier. Vi må se muligheter og stimulere unge mennesker til å skape en god framtid for alle, sier professor Arne Nygaard i dagens podcast.

Arne Nygaard er professor ved Institutt for markedsføring, Avdeling for kommunikasjon, ledelse og markedsføring, Høyskolen Kristiania. Han er aktuell med boken Grønn markedsføringsledelse, den første norske læreboka som handler om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring. 

Han tar til orde for at den klassiske bedriftsøkonomiske modellen med en snever forståelse av økonomiske resultater må endres til å forankre bedriftenes strategier mot bærekraftig virksomhet.

I den nye, «grønne» modellen er dette resultatet tredelt. Beslutninger må knytte sosiale og relasjonelle forhold til miljødimensjoner og økonomiske resultater. Det er synergieffektene mellom disse tre resultatdimensjonene som skaper fremtidig bærekraft.

Nygaard har publisert mer enn 50 vitenskapelige artikler, syv bøker, samt kommentarer og artikler om bedriftsøkonomiske temaer i populærpresse og aviser.

Hør de siste podcastene fra Krumsvik & Co. på PodBean (du finner den også på iTunes):

1 Comments on “Arne Nygaard om grønn markedsføringsledelse”

  1. Pingback: Djevelske grønne spinnmøller - Kunnskapsmagasinet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *